Vi GARANTERER ditt smil og komfort
GARANTIVILKÅR OG BETINGELSER HOS MEDENTA TANNKLINIKK
Vi streber etter å gi deg de aller beste resultatene og all den lykke et nytt smil kan gi til livet ditt. Uventede hendelser kan imidlertid skje – selv utenfor vår eller din kontroll. Det er ganske enkelt fordi tannprosedyrer – akkurat som alle andre medisinske prosedyrer – utføres på en levende organisme, noe som betyr at det er mange faktorer utenfor en leges kontroll. Vi hos MADENTA Tannklinikk mener at garantien skal tjene som et sikkerhetsnett, og gi våre pasienter trygghet etter at de har forlatt klinikken vår.
Vi er stolte av å ha en lav forekomst av korrigerende vedlikehold, og vårt mål er å være transparente slik at dere er kjent med alle detaljene i vilkårene og betingelsene, slik at dette er tydelig og lettforståelig.
Disse aspektene gir trygghet for våre pasienter, styrker vår profesjonelle tillit:
- 20+ år i virksomhet
- Ca. 200 000 lokale og internasjonale pasienter
- Tallrike komplekse saker som resulterer i høy kompetanse
- Eksepsjonell kvalitet, langsiktige løsninger i motsetning til en «drill-fill-bill»-tilnærming
- Materialer av førsteklasses kvalitet, kun merkevarer i verdensklasse og toppmoderne digital teknologi
- Strenge profesjonelle protokoller og kvalitetskontroller, som vi utvider til våre partnere (leverandører, laboratorier).
HVA ER EN TANNLEKEGARANTI?
I henhold til vilkårene og betingelsene som er oppført nedenfor, vil MADENTA Tannklinikk reparere eller erstatte – uten kostnad – enhver behandling innenfor som svikter på grunn av feil i materialer eller utførelse, forutsatt at pasienten oppfyller sitt ansvar som beskrevet under våre garantibetingelser.
HVILKE BEHANDLINGER FALLER UNDER VÅRE GARANTIBETINGELSER?
Tannbehandling | Garantiperiode | Bemerkninger |
Faste proteser, kroner og broer | 3 år | Garantien dekker ikke midlertidige restaureringer (kroner, broer, proteser) |
All-on-4® bro | 3 år | |
Del / hel protese | 1 år | |
Fyllinger | 1 år | |
Inlay / Onlay | 3 år | |
Implantater | 5 år | Ved tap av implantat innen 5 år etter plassering vil MADENTA Tannklinikk dekke kostnadene ved utskifting, forutsatt at pasienten har overholdt garantibetingelsene som er oppført nedenfor. Vær oppmerksom på at dersom – 3 år etter behandling – oppstår protesesvikt på grunn av tap av implantat, er kun implantatene dekket av garantien. |
Implantat (kun skrue) | Levetid (i henhold til produsentens forpliktelse) | Livstidsgarantien gitt av produsenten dekker skade på implantatmaterialet (materielle skader, brudd) som følge av en mulig produksjonsfeil. Denne garantien dekker ikke distanser eller implantatproteser (kroner, broer). |
Garantien trer i kraft etter fullføring av behandlingen og er gyldig til slutten av garantiens spesifiserte gyldighetsperiode. For eksempel, hvis implantasjon med en 5-års garanti er fullført 1. januar 2022, er denne prosedyren dekket av garantien frem til 1. januar 2027, gitt at pasienten strengt har fulgt våre vilkår og betingelser, som spesifisert nedenfor.
GENERELLE VILKÅR OG BETINGELSER FOR GARANTI
For å opprettholde garantiperiodene som angitt ovenfor, må pasienter oppfylle følgende forutsetninger:
- ÅRLIG KONTROLL
Pasienter må møte til årlig kontroll (2 besøk per år ved periodontale problemer). En sjekk for våre pasienter på MADENTA er gratis. Men hvis du ikke har noen klager og foretrekker å unngå stresset med å reise, er det også et alternativ å ta en sjekk i hjemlandet hos din lokale tannlege. I så fall må følgende dokumenter sendes ut på epost etter kontroll: panoramarøntgen tatt under oppfølgingsundersøkelsen for å vurdere tilstanden din, og kopi av fakturaen.
- SKALERING OG POLERING
Pasienter må også få en profesjonell tannhygienebehandling minst en gang i året (hvis tannlegen pålegger annen frekvens må dette følges).
- GENERELL MUNNHYGIENE
Munnhygiene er nøkkelen til å forhindre infeksjon og holde tannkjøttet sunt, så du må følge en streng rutine for å rengjøre tennene.
VIKTIG
Klinikken vår forbeholder seg retten til å avvise garantier under visse omstendigheter, for eksempel hvis:
- pasienten unnlater å delta på de nødvendige kontrollene og munnhygienebehandlingene
- pasienten forsømmer generell munnhygiene
- pasienten unnlater å følge anbefalingene og instruksjonene fra legen sin
- problemet er forårsaket av dårlig vedlikehold eller upassende bruk (f.eks. ekstrem overbelastning av proteser, implantater)
- protesen er skadet eller ødelagt i en ulykke, under idrett, på grunn av tanngnissing osv., eller er skadet av kjemikalier
- tannkjøttresesjon og/eller bentap oppstår
- tilstedeværelsen av visse sykdommer eller tilstander som negativt påvirker helsen til munnhulen (f.eks. diabetes, epilepsi, osteoporose, stråling, kjemoterapi, immunsviktforstyrrelser, revmatoid artritt)
- dersom pasienten går opp/ned i betydelig vekt i løpet av kort tid, eller pasienten er underernært
- hvis pasienten har dårlige livsstilsvaner (stor røyking, overdrevent alkoholforbruk, narkotikamisbruk), eller får hormonbehandling
- dersom det oppstår brudd i tannstoff under kronen/broen
- hvis pasienten, som er utsatt for bruksisme (nattsliping) og sammenbitning av tenner, ikke bruker nattvernet som er foreskrevet av legen og tannarbeidet blir skadet som følge av dette.
- fremtidig rotbehandling av kronede/brofestede tenner eller eventuelle komplikasjoner som ikke ble avslørt av røntgenbildet som ble tatt på vurderingstidspunktet og derfor ikke var forutsigbart
- dersom pasienten ikke betaler for prosedyrene vi har utført.
HVA SKAL GJØRES HVIS ET PROBLEM OPPSTÅR?
Hvis du har en klage, vennligst rapporter den til oss umiddelbart – senest innen 48 timer!
Kontaktinformasjon:
Telefon: (+47) 930 93 604
E-post: [email protected]
Din klage vil senest bli bekreftet og besvart innen 48 timer av vår klinikk. I de fleste tilfeller kan tannproblemer diagnostiseres basert på pasientens narrativ og røntgen/CT-skanninger tatt på behandlingstidspunktet. Vi kan imidlertid be deg om å delta på en videokonferanse med våre lege(r) for ytterligere avklaring.
- Mindre reparasjon i pasientens hjemland
Etter en grundig vurdering av situasjonen kan vi konkludere med at pasienten kun trenger et mindre inngrep som en tredjeparts lege kan gjennomføre. I så fall vil vi be pasienten om å oppsøke tannlegen etter eget valg i hjemlandet. I slike tilfeller vil vi refundere kostnadene som er nødvendige for å fikse problemet opptil €100. Pasienten skal fremlegge bevis på prosedyren med faktura og røntgenbilde som vi ber om tilsendt på e-post.
Noen eksempler på mindre reparasjoner: fikse løse kroner/broer eller justering av proteser eller broer
- Garantireparasjoner hos Madenta
Hvis problemet krever en mer alvorlig intervensjon, må pasienten returnere til vår klinikk innen 3 måneder etter at problemet ble meldt. I dette tilfellet vil vi dekke kostnadene for flyreisen din opp til maksimalt €150 og fikse problemet ditt gratis (inkludert tannlegearbeid).
MERK at hvis problemet ditt kvalifiserer som et garantitilfelle, må du:
- Personlig oppmøte for korrigerende behandling (på Madenta hvis ikke annet er anbefalt) for å løse problemet innen 3 måneder etter rapportering av problemet
- ikke la en tredjeparts tannlege gjøre noen korrigeringer uten å konsultere oss.
Manglende overholdelse av disse bestemmelsene vil føre til oppsigelse av garantien.
VI STÅR BAK VÅRT ARBEID.
Vi lover å stå bi dere, våre pasienter, til vi har funnet en løsning som er helt tilfredsstillende for begge parter, både faglig og personlig.
Husk at hvis det er noe du trenger er vi bare en telefonsamtale unna. Ring oss på ((+47) 930 93 604), eller bruk hurtigkontaktskjemaet nedenfor for å ta kontakt.